Visita institucional per fer seguiment de la Llar residència de la Fundació Iris
21 de maig de 2025
La setmana passada, la Fundació Iris va rebre la visita del diputat del Parlament de Catalunya, José Ignacio Aparicio, i de la Mireia Vergés, primera tinenta d’alcaldia i regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts.
Aquest encontre dona continuïtat a la reunió mantinguda el passat desembre al Parlament, on vam traslladar la nostra preocupació per la situació de la Llar residència, un recurs actualment tancat des de fa 20 mesos a l’espera de la convocatòria de concertació de places per part de l’administració.
Durant la visita, els representants institucionals van poder conèixer de primera mà les instal·lacions i la urgència de posar en marxa aquest recurs, essencial per garantir una vida digna i un projecte de futur per a les persones amb discapacitat intel·lectual del territori.
També va participar en la trobada el Sr. Diego Collado, pare de la Noelia —usuària de la Fundació— i representant actiu del grup de famílies.
Des de la Fundació Iris, seguim treballant amb determinació per fer realitat l’obertura de la Llar residència, sumant aliances i fent incidència perquè el dret a viure amb suport, dignitat i estabilitat no pot esperar més.
Volem agrair la visita, escolta i implicació del Sr. Aparicio i la Sra. Vergés, així com el suport constant de les famílies que ens acompanyen en aquest camí.

D’esquerra a dreta: Mireia Vergés (primera tinenta d’alcaldia i regidora de Serveis Socials de l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts), José Ignacio Aparicio (diputat del Parlament de Catalunya), Helena Gregorio (directora de la Fundació Iris) y Diego Collado (representant de les famílies) durant la visita a les instal·lacions de l’entitat.